ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 23
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 23

社会科学を社会科に導入する際の問題についての一考察 : E.フェントン研究

https://doi.org/10.15083/00029911
https://doi.org/10.15083/00029911
f2e5e258-810d-427d-9102-7c570be887ad
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688234.pdf KJ00000688234.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 社会科学を社会科に導入する際の問題についての一考察 : E.フェントン研究
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029911
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル One Aspect of the Problem in Adopting the Social Sciences into the Social Studies : On the Theory of E. Fenton
著者 森脇, 健夫

× 森脇, 健夫

WEKO 65737

森脇, 健夫

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65738
姓名 Moriwaki, Takeo
著者所属
著者所属 東京大学教育学部学校教育学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Adopting the social sciences into the social studies was one of the discriminate characteristics of the New Social Stuides which were developed in the 60's and in the early 70s. However, it had not been positively accepted by the teachers and students in the United States. The reason of the failure has various phases, but in the present article, an attempt is made to examine the problem which lies in the curriculum itself. Here the New Social Studies of Edwin Fenton is selected as a good example. In the process of analysis, emphasis is put on the subject matter and materials of his project (The Holt Social Studies Project), from the viewpoint of the principle of the education related to the students' experience. Two foundamental problems which occur in adopting the social sciences into the social studies are presented. One is the problem which is caused by the difference of the quantity of experience between social scientists and students. The other problem exists in the relation between the method of social sciences and studnts' learning activities.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 23, p. 355-366, 発行日 1984-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 361.253
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.3
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:52:30.825123
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3