ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 23
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 23

授業における沈黙の意味 : 武田常夫の事例を中心に

https://doi.org/10.15083/00029913
https://doi.org/10.15083/00029913
70aa738d-fac9-45f6-a617-8557129fa45f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688236.pdf KJ00000688236.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 授業における沈黙の意味 : 武田常夫の事例を中心に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029913
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Meanings of Silence in Teaching : Mainly Based upon the Case of Mr. Tsuneo Takeda
著者 鶴田, 清司

× 鶴田, 清司

WEKO 65741

鶴田, 清司

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65742
姓名 Tsuruda, Seiji
著者所属
著者所属 東京大学教育学部学校教育学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper attempts to explicate the meanings of silence in teaching. First, two quantitatively-oriented studies (by M. B. Rowe and by N. A. Flanders) of teaching were critically reviewed. Both were characterized by their inability to differentiate various experiential contents of silence. Second, the teaching practice of Tsuneo Takeda, who has been training himself into a perceptive teacher, was examined. His anecdotic records clearly shows that he has the ability to perceive and describe the rich quality of various kinds of silence in the classroom. The significance of the ability for the improvement of the quality of teaching and the development of teacher's competence in teaching was emphasized. Finally, based upon the descriptions by Takeda and also upon our "everyday life" experiences, a tentative schema on silence was formulated. Such a schema, it is hoped, would help teachers in perceiving and interpreting the rich meanings of silences in the classrooms.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 23, p. 377-386, 発行日 1984-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.1
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:52:33.170069
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3