WEKO3
アイテム
小学校授業料問題
https://doi.org/10.15083/00029915
https://doi.org/10.15083/00029915c77dba65-c967-417f-aa80-c25268a97804
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校授業料問題 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029915 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Theoretical Problems of Tuition Fee | |||||
著者 |
田原, 宏人
× 田原, 宏人 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65746 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Tahara, Hiroto | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育学部教育行政学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | If monetary resources of education can be recognized to be a significant concept that reflects relations between a certain type of society and a certain character of education, a particular view of tuition fee as one form of such resources is to be based on a particular understanding of relations between them. The crucial point which I want to make in this paper is that the arguments on tuition fee examined here must be regarded as posing central problems for any theory of educational administration that seeks to go beyond the discredited formulae offered by the idealistic conceptions of right to education. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 23, p. 397-405, 発行日 1984-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 373.4 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |