ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 23
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 23

1930年代のアメリカのコミュニティ・ジュニア・カレッジにおける職業技術教育論

https://doi.org/10.15083/00029918
https://doi.org/10.15083/00029918
b34a2c72-65cb-4a6c-a22e-c76d60ddb891
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688241.pdf KJ00000688241.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 1930年代のアメリカのコミュニティ・ジュニア・カレッジにおける職業技術教育論
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029918
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Theories of the Vocational-Technical Education in the Community Junior Colleges in the 1930s
著者 三輪, 建二

× 三輪, 建二

WEKO 65751

三輪, 建二

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65752
姓名 Miwa, Kenji
著者所属
著者所属 東京大学教育学部社会教育学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The practice and theory of the vocational-technical education in the Community Junior Colleges, namely the two year colleges in the United States, is studied. The vocational-technical education is introduced into the Community Junior Colleges in the 1930s, because of social, economical and educational factors, such as the 'economical depression' and the 'Youth Problem.' In addition, two major educational theories or philosophies, "pragmatism" and "essentialism", supported practices of the vocational-technical education in the Community Junior Colleges at that time. Pragmatism, supported by many Community Junior College leaders, and essentialism, advocated mainly by R. M. Hutchins, were confronted with each other on the practice and theory of the vocational-technical education. The influence of these two theories on the vocational-technical education is analysed from the following three points of the view: (1) the relation between the vocational- technical education and the general education, (2) optimism or pessimism to science and technique, and (3) the aptitude of each student and the vocational-technical education. After these analyses, some questions are presented to each theory and the necessity of the third paradigm on the vocational-technical education is pointed out.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 23, p. 427-436, 発行日 1984-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.1
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.53
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377.3
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:52:39.102635
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3