WEKO3
アイテム
語彙理解力尺度の研究 I : 追跡データによる等化
https://doi.org/10.15083/00029920
https://doi.org/10.15083/00029920f903fa88-9058-4979-9b1b-507abdba0fce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000687267.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 語彙理解力尺度の研究 I : 追跡データによる等化 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029920 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Studies on Constructing a Scale for Word Meaning Comprehension | |||||
著者 |
芝, 祐順
× 芝, 祐順× 野口, 裕之 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65757 | |||||
姓名 | Shiba, Sukeyori | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65758 | |||||
姓名 | Noguchi, Hiroyuki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部教育学部教育心理学研究室 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京学芸大学教育学部教育心理学教室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | To construct a broad-range scale for word meaning comprehension, we have studied various methods of equating scales obtained from different version of vocabulary test administered to different groups of subjects. In this report, we propose a new equating method which uses longitudinal data. We applied the method to a set of new data of vocabulary tests which had been administered to a panel of subjects once a year during last six years. Parameter values of difficulty and discrimination of 315 items were estimated on the equated common scale. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 22, p. 31-42, 発行日 1983-03-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.7 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 807 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |