ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 21
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 21

高等学校における学習活動の組織と生徒の進路意識 : 高校生の生徒文化と学校経営(2)

https://doi.org/10.15083/00029937
https://doi.org/10.15083/00029937
b142bf30-e060-4275-81f8-cdf6b7942642
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688164.pdf KJ00000688164.pdf (2.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 高等学校における学習活動の組織と生徒の進路意識 : 高校生の生徒文化と学校経営(2)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029937
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Academic Organization and Students' Career Formation : A Study of Student Subculture and School Organization in Japanese High Schools (2)
著者 耳塚, 寛明

× 耳塚, 寛明

WEKO 65819

耳塚, 寛明

Search repository
苅谷, 剛彦

× 苅谷, 剛彦

WEKO 65820

苅谷, 剛彦

Search repository
樋田, 大二郎

× 樋田, 大二郎

WEKO 65821

樋田, 大二郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65822
姓名 Mimizuka, Hiro'aki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65823
姓名 Kariya, Takehiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65824
姓名 Hida, Daijiro
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育社会学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study is to find the relations of school organizational structure and non-organizational treatment to students career formation. We studied the relation of "Student Subculture and School Organization in Japanese High school" in 1979, which was reported in this bulletin in 1981. In that study, we showed the importance of school organization and teachers' perspecctives as intervening variables. In this study, we focused on student career formation as an output variable. And we researched how student career formation is influenced by organizational and non-organizational features of the individual school. We tried three case studies. Each case contains two schools which have the same background. By this method, we could clarify school organizational and non-organizational effect on student career formation with any other variables controlled. The data we used are sub-samples of the former study in 1979. The number of the survey objects include 6 high schools, 6 staffs a school, 750 students and 68 teachers.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 21, p. 29-52, 発行日 1982-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.35
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.14
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.25
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:51:26.899676
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3