ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 21
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 21

「問題行動」の構造とその指導 : 重度精神薄弱児の行動から

https://doi.org/10.15083/00029948
https://doi.org/10.15083/00029948
e3c60ecc-8435-4d4b-ad80-19087aae1ea5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688175.pdf KJ00000688175.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 「問題行動」の構造とその指導 : 重度精神薄弱児の行動から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029948
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Structure of the "Problem Behavior" and its Educative Leading.
著者 赤羽, 潔

× 赤羽, 潔

WEKO 65857

赤羽, 潔

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65858
姓名 Akabane, Kiyoshi
著者所属
著者所属 東京大学教育学部学校教育学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to show how so called "problem behaviors" are located in the whole system of one's behaviors and through that to show some view points of educational approach toward children. The results of the analysis of three mentally retarded children's behaviors are as follows. H (boy), for example, shows offensive acts. J (girl) shows finger-sucking, nail-biting and self-injuring acts. M (boy) shows finger-sucking, self-injuring and offensive acts. These behaviors are generally called "problem behaviors". But in J's case, her behaviors reflect want of voluntary connections with the environments. In M's case, they are the reactions of intensive dependence upon things and others. From the results stated above, the definitions of "probem behaviors" should be reconsidered as discussed in the main discourse.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 21, p. 201-211, 発行日 1982-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378.6
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 493.77
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:51:41.578141
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3