WEKO3
アイテム
初期言語発達の様相 : 感覚運動期から表象期へ
https://doi.org/10.15083/00029957
https://doi.org/10.15083/00029957767c37d8-8387-40c5-befe-db0c0a76df2e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 初期言語発達の様相 : 感覚運動期から表象期へ | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029957 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Aspects of Early Language Development with Relation to Cognitive Behavior | |||||
著者 |
肥田野, 直
× 肥田野, 直× 星, 三和子× 栗山, 容子× 蓮見, 元子× 日笠, 摩子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65900 | |||||
姓名 | Hidano, Tadashi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65901 | |||||
姓名 | Hoshi, Miwako | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65902 | |||||
姓名 | Kuriyama, Yohko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65903 | |||||
姓名 | Hasumi, Motoko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65904 | |||||
姓名 | Hikasa, Mako | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育学部教育心理学研究室 | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 筑波大学文芸言語学研究室 | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 国際基督教大学教養学部教育心理学研究室 | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 国立小児病院言語訓練室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study investigated the language development, the cognitive behaviors (such as imitation, manipulation of objects and play) and the communicative behavior of four infants from 9 to 25 months. Children were observed longitudinally on three different situations; free play with an adult, manipulation play and two-word-sentence comprehension test. The analysis of behaviors revealed that: (a) Bubbling stage is characterized as the sensory-motor action and the passive communication, (b) By the time of the first one-word utterances, children manipulate familiar objects adequately according to their conventionel use. They also communicate actively by pointing, imitation and other nonverbal behaviors, (c) Symbolic doll play precedes the emergence of the syntax. Symbolic play emerges about the time of first two-word sentences and increases with the development of the early syntax. At this stage several types of verbal communication are capable. Comprehension of two-word sentences is prior to their production. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 20, p. 87-109, 発行日 1981-02-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.33 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 361.45 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 376.11 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |