ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 20
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 20

在外日本人児童の日本語語彙理解力に関する調査

https://doi.org/10.15083/00029958
https://doi.org/10.15083/00029958
f1bbb3b6-e65f-4591-b84b-c0c1246b1277
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000736903.pdf KJ00000736903.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-22
タイトル
タイトル 在外日本人児童の日本語語彙理解力に関する調査
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029958
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Verbal Ability of Japanese Children Living in Abroad
著者 芝, 祐順

× 芝, 祐順

WEKO 65905

芝, 祐順

Search repository
大浜, 幾久子

× 大浜, 幾久子

WEKO 65906

大浜, 幾久子

Search repository
野口, 裕之

× 野口, 裕之

WEKO 65907

野口, 裕之

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65908
姓名 Shiba, Sukeyori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65909
姓名 Ohama, Kikuko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65910
姓名 Noguchi, Hiroyuki
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育心理学研究室
著者所属
著者所属 東京学芸大学教育学部教育心理学教室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Vocabulary of Japanese children who live in a bilingual or trilingual environment was measured and analyzed in relation to results of a questionnire. A semi-adaptive test of Japanese vocabulary was administered to about four hundred Japanese children from the first to the ninth graders in Canada, U.S.A., Australia ,and Switzerland. Testing procedure consists of two steps; a short form of the stratified adaptive test for preliminary measurements and a conventional test for accurate measurement. Each child was tested individually, at first, by the short form, and then was tested again by one of the ten forms of the conventional tests with appropriate difficulty. The distributions of scores of vocabulary were lower and wider in their ranges, in general, comparing to the distributions of the scores obtained from standard group of children in Tokyo. Children who have been abroad for long years show more retardation in their vocabulary development. This tendency was especially significant among children from the first to the forth graders. It was suggested that the critical period for the acquistion of maternal language might exist by the age of ten years old. From methodological point of view, the efficiency of the testing procedure was evaluated. Test information curves obtained from the results of the stratified adaptive test show, in most cases, that the adaptive test works fairly well as the preliminary measurement in choosing an appropriate form of conventional test.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 20, p. 111-128, 発行日 1981-02-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.7
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 807
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:51:04.114617
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3