WEKO3
アイテム
社会認識の発達と「低学年社会科問題」
https://doi.org/10.15083/00029966
https://doi.org/10.15083/00029966b60ed7ae-12b9-417e-a548-5285a0ddb720
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000736911.pdf (1.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 社会認識の発達と「低学年社会科問題」 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029966 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Development of Social Cognition and the Problem of Social Study in the Lower Grade of Elementary School | |||||
著者 |
斉藤, 利彦
× 斉藤, 利彦 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65940 | |||||
姓名 | Saito, Toshihiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The problem of social study in the lower grade of Elementary school has been a very debatable one in Social Study-instruction. This paper is an attempt to elucidate how meaningful "The problem" is to "The Study of Development and Instruction". The contents of this paper are divided into two different objects. One is composed of the theory of Ministry of Education. The other is composed of the theory of the voluntary study-movement of education. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 20, p. 279-293, 発行日 1981-02-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.4 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.1 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.312 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |