ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 17
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 17

教師の期待効果に関する研究

https://doi.org/10.15083/00030010
https://doi.org/10.15083/00030010
fa192373-d70d-4d00-be5c-98546d4af19f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000687220.pdf KJ00000687220.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-22
タイトル
タイトル 教師の期待効果に関する研究
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030010
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Teacher Expectancy Effects on Pupils' Scholastic Achievement
著者 井上, 健治

× 井上, 健治

WEKO 66072

井上, 健治

Search repository
大沢, 啓子

× 大沢, 啓子

WEKO 66073

大沢, 啓子

Search repository
亀谷, 秀樹

× 亀谷, 秀樹

WEKO 66074

亀谷, 秀樹

Search repository
佐々木, 正宏

× 佐々木, 正宏

WEKO 66075

佐々木, 正宏

Search repository
渡辺, 孝憲

× 渡辺, 孝憲

WEKO 66076

渡辺, 孝憲

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66077
姓名 Inoue, Kenji
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66078
姓名 Osawa, Keiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66079
姓名 Kametani, Hideki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66080
姓名 Sasaki, Masahiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66081
姓名 Watanabe, Takaaki
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 I We discussed the implications and limitations of Pygmalion in the classroom and other investigations on teacher expectancy effects, and emphasized the importance of naturalistic studies. II We investigated the inflnence of prior experiences with an older sibling upon teacher expectations and student achievement by younger siblings. We identified 124 pairs of siblings who were taught by the same teacher (experimental group) and 488 pairs of siblings who were taught by different teachers (control group). We compaired the grade point average data of each sibling and found that the discrepancies of the grade point average between experimental siblings were smaller than that between control ones. It is interpreted that teacher expectations formed through prior experiences with an older sibling produced this difference.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 17, p. 59-76, 発行日 1978-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.1
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.35
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:50:06.879955
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3