WEKO3
アイテム
教師の期待効果に関する研究
https://doi.org/10.15083/00030010
https://doi.org/10.15083/00030010fa192373-d70d-4d00-be5c-98546d4af19f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000687220.pdf (2.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教師の期待効果に関する研究 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00030010 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Teacher Expectancy Effects on Pupils' Scholastic Achievement | |||||
著者 |
井上, 健治
× 井上, 健治× 大沢, 啓子× 亀谷, 秀樹× 佐々木, 正宏× 渡辺, 孝憲 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66077 | |||||
姓名 | Inoue, Kenji | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66078 | |||||
姓名 | Osawa, Keiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66079 | |||||
姓名 | Kametani, Hideki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66080 | |||||
姓名 | Sasaki, Masahiro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66081 | |||||
姓名 | Watanabe, Takaaki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部教育心理学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | I We discussed the implications and limitations of Pygmalion in the classroom and other investigations on teacher expectancy effects, and emphasized the importance of naturalistic studies. II We investigated the inflnence of prior experiences with an older sibling upon teacher expectations and student achievement by younger siblings. We identified 124 pairs of siblings who were taught by the same teacher (experimental group) and 488 pairs of siblings who were taught by different teachers (control group). We compaired the grade point average data of each sibling and found that the discrepancies of the grade point average between experimental siblings were smaller than that between control ones. It is interpreted that teacher expectations formed through prior experiences with an older sibling produced this difference. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 17, p. 59-76, 発行日 1978-02-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.1 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 374.35 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |