WEKO3
アイテム
騒音とB.G.M.が知的作業に及ぼす影響に関する実験的研究(第2報)
https://doi.org/10.15083/00030014
https://doi.org/10.15083/00030014bc5bb6e5-3f16-4a15-8901-48a76423b980
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 騒音とB.G.M.が知的作業に及ぼす影響に関する実験的研究(第2報) | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00030014 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study of the Effect on Intellectual-Tests under White Noise and Back Ground Music(Rep. 2) | |||||
著者 |
大場, 義夫
× 大場, 義夫× 川畑, 徹朗× 丹, 公雄 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66091 | |||||
姓名 | Ohba, Yoshio | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66092 | |||||
姓名 | Kawabata, Tetsuro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66093 | |||||
姓名 | Tan, Kimio | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育学部健康教育学研究室 | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京学芸大学教育学部 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We have two chapters in this study. Chapter 1. The main purpose of this chapter is to investigate the effect of Back Ground Music (B. G. M. ) , especially the effect of masking nuisance noises, in case of pupils' performing Intellectual-Tests. And we also investigated the reason why pupils learned their lessons at their homes under the conditions of B.G.M.. The main findings of this chapter is as follows; 1. B.G.M. used to mask nuisance noises softens the suffering given by nuisance noises. 2. In case of performing Intellectual-Tests, the condition under "B. G. M. with nuisance onises" is more efficient than that under "noises only". 3. The main reason of pupils' learning under the conditions of B.G.M. is not that they want to increase the efficiency of their lessons but that they want to listen to music itself. Chapter 2. This chapter is the sequel to our treatise reported in the preceding Bulletin of the Faculty of Education, Univ. of Tokyo, Vol. 16. We investigated whether the effect of music upon intellectual performance varies by each subject's skillfulness or not. We have the following conclusion. "Inhibitory effect" of music was obviously observed in those subjects who had lower skillfulness in performing Intellectual-Tests. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 17, p. 125-133, 発行日 1978-02-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.22 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 519.6 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |