ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 17
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 17

〈近代公教育制度〉の歴史的位相 : アメリカにおける〈近代公教育制度〉形成の論理と教育行政制度の歴史的構造

https://doi.org/10.15083/00030019
https://doi.org/10.15083/00030019
0f708ff4-d2df-4c77-898b-e3d1c45bc40d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000687229.pdf KJ00000687229.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-22
タイトル
タイトル 〈近代公教育制度〉の歴史的位相 : アメリカにおける〈近代公教育制度〉形成の論理と教育行政制度の歴史的構造
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030019
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Historical Phase of the Modern Public Educational System : The Structure in the American Formative Period of the Modern Public Educational System and School Administration
著者 清原, 正義

× 清原, 正義

WEKO 66104

清原, 正義

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66105
姓名 Kiyohara, Masayoshi
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育行政学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The modern public educational system is established by the modern state, In America its basic structure was formed on the first half of the nineteenth century. The characteristic of its formative process was to be a part of the bourgeois social revolution after the bourgeois political revolution. Therefore, the basic structure of the modern state and society reflected typically upon the modern public educational system in America. We can find that in some representative opinion of those days, for example, the maintenance of political order and social equalization. The development of school admonistration in America was under restriction of the historical structure of the state's power. It was put into practice through the local public authorities, because in America the performance of the state's power was the duty of the local authorities. The district system and the school committee carried out this roll typically. However, the school administration became apt to be social centralization in the first half of the nineteenth century with unification of the public educational system. The State Eoard of education was established in this perod. Therefore, the consolidated structure of the centralization and decentralization was the historical characteristic of school administration in America.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 17, p. 209-219, 発行日 1978-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.53
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.2
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:50:18.409844
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3