WEKO3
アイテム
アメリカ植民時代における教育の公共維持の発達
https://doi.org/10.15083/00030030
https://doi.org/10.15083/00030030100e2772-03e3-43bc-a912-a49c1f84f22e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000687200.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アメリカ植民時代における教育の公共維持の発達 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00030030 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Evolution of Public Support of Education in Colonial America. | |||||
著者 |
神山, 正弘
× 神山, 正弘 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66131 | |||||
姓名 | Kamiyama, Masahiro | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部 教育行政学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of tnis study is, first to trace the various methods through which the town schools in colonial Massachusetts were supported, and second to point out the main character after support by general taxation had become common. In the matten of school support, the English methods were not suited to the social and economic conditions of the early colony. Community as a whole supported its town school. A more and more public money was devoted to fostering of education, it was natural that the people should desire to control and supervise the schools to which such money was given, on this point, town of Boston was distinguished from the other. But, as Bailn emphasized, it was not the origin of the American public school system (the state school system.) | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 16, p. 263-274, 発行日 1977-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 372.53 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 373.1 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |