ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 15
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 15

東南アジアにおける中等教育の伝統と革新 : タイの総合制学校プロジェクトを中心として(上)

https://doi.org/10.15083/00030043
https://doi.org/10.15083/00030043
3ad7df9a-7401-43d0-a93e-fcac5e9469fa
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000687165.pdf KJ00000687165.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-22
タイトル
タイトル 東南アジアにおける中等教育の伝統と革新 : タイの総合制学校プロジェクトを中心として(上)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030043
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Tradition and Change in Southeast Asian Secondary Education : A Brief Survey with Special Reference to the Comprehensive School Project in Thailand
著者 西村, 俊一

× 西村, 俊一

WEKO 66168

西村, 俊一

Search repository
市川, 純夫

× 市川, 純夫

WEKO 66169

市川, 純夫

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66170
姓名 Nishimura, Shun-ichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66171
姓名 Ichikawa, Sumio
著者所属
著者所属 東京大学教育学部学校教育学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The problems associated with the rapid growth of school enrollment are complex matters in every country. Southeast Asian countries have also been confronted with the same problems since the mid-1950 s. In general, they, at first, tried to solve them through encouraging the vocational education in secondary schools, which were thought to serve not only in producing the semi-skilled workers needed in the process of socio-economic development but also in discouraging general secondary and higher education inflated by the elitist orientation of the students. And they in turn began to introduce the comprehensive school as an integral part of secondary school system when their first goal proved unattainable. This essay is to trace the redefinition process of secondary education in a historical and comparative perspective with special reference to the comprehensive school project in Thailand. Our point is that their original intention might not be realized in a near future even if they apply the comprehensive school system, because modern education, with its secular and utilitarian characteristic, can not have any capacity to play such a role in today's cultural and social environment. The rhetoric prepared for the new system is seemed to lose its way in the actual process in Thai case.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 15, p. 131-146, 発行日 1976-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.237
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 376.3
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:49:15.559691
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3