WEKO3
アイテム
学校の拡大と「特別な生徒」
https://doi.org/10.15083/00030151
https://doi.org/10.15083/00030151fb6ba002-b027-45a9-bd40-b5ea51358fa1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00000126261.pdf (1.0 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2006-03-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校の拡大と「特別な生徒」 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00030151 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Extension of School and 'Special Pupils' | |||||
著者 |
藤本, 典裕
× 藤本, 典裕 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 66452 | |||||
姓名 | Fujimoto, Norihiro | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Compulsory schooling, established around the turn of the centuries, has performed two main duties. One is the education aimed at the full development of abilities of children. The other is the sorting of children into many paths which are arranged according to social, economic, political needs. To fulfill these duties effectively, schools eliminated obstructing elements 'special pupils'. Then gradually they have isolated 'special pupils' into special classes or special programs within them. This paper examined (1) the notions of womanhood, childhood, correction, (2) the history of the elimination of 'special pupils' and the methods adopted. Elimination of 'special pupils' has been fostered by middle-biased 'child-saving' movement etc. and, in turn, has served social order, school security and efficiency. This is not exceptional but intrinsic nature of schools. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部教育行政学研究室紀要 巻 12, p. 35-45, 発行日 1992-08-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02880253 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162043 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 326.53 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.4 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 379.3 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部教育行政学研究室 |