ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部教育行政学研究室紀要
  4. 12
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学教育学部教育行政学研究室紀要
  4. 12

学校の拡大と「特別な生徒」

https://doi.org/10.15083/00030151
https://doi.org/10.15083/00030151
fb6ba002-b027-45a9-bd40-b5ea51358fa1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126261.pdf KJ00000126261.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-27
タイトル
タイトル 学校の拡大と「特別な生徒」
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030151
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Extension of School and 'Special Pupils'
著者 藤本, 典裕

× 藤本, 典裕

WEKO 66451

藤本, 典裕

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66452
姓名 Fujimoto, Norihiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Compulsory schooling, established around the turn of the centuries, has performed two main duties. One is the education aimed at the full development of abilities of children. The other is the sorting of children into many paths which are arranged according to social, economic, political needs. To fulfill these duties effectively, schools eliminated obstructing elements 'special pupils'. Then gradually they have isolated 'special pupils' into special classes or special programs within them. This paper examined (1) the notions of womanhood, childhood, correction, (2) the history of the elimination of 'special pupils' and the methods adopted. Elimination of 'special pupils' has been fostered by middle-biased 'child-saving' movement etc. and, in turn, has served social order, school security and efficiency. This is not exceptional but intrinsic nature of schools.
書誌情報 東京大学教育学部教育行政学研究室紀要

巻 12, p. 35-45, 発行日 1992-08-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02880253
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162043
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 326.53
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.4
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 379.3
出版者
出版者 東京大学教育学部教育行政学研究室
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:47:15.724553
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3