ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部教育行政学研究室紀要
  4. 10
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学教育学部教育行政学研究室紀要
  4. 10

労働者階級と3Rs : イギリス公教育制度成立期の労働者階級の状態(一)

https://doi.org/10.15083/00030169
https://doi.org/10.15083/00030169
6d2e72b1-aa8b-4f4f-8f13-c36d50584a8d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00001511831.pdf KJ00001511831.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-27
タイトル
タイトル 労働者階級と3Rs : イギリス公教育制度成立期の労働者階級の状態(一)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030169
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Working Classes and 3Rs : The Conditions of the Working Classes in Victorian England (1)
著者 大田, 直子

× 大田, 直子

WEKO 66479

大田, 直子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66480
姓名 Ota, Naoko
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育行政学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Educational Reform has been discussed in many countries in which Japan is one of them. Japan seems to need it most urgently, for many people in Japan notice that there are critical situations around children in school, for example, sexual abuse, corporal or mental punishment, school violence and so forth. When one seeks educational reform in Japan, she/he might follow the theory of educational right. This theory distinguishes between education and educational administration, which based on teachers' freedom of instruction. But it tends to ignore the right of parents, because it defines not the relation between parents and school but the relation between state and education. In this series of articles, the conditions of the working classes in Victorian England are main subject. There are two main purpose. One is to define the role of school in society and the parental expectation for school at that time. The other is to examine school culture. Recently school culture theory is one of the most popular topics in England. School culture in Victorian era was represented by 3Rs. 3Rs must be examined in social context.
書誌情報 東京大学教育学部教育行政学研究室紀要

巻 10, p. 27-41, 発行日 1990-07-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02880253
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162043
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.33
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.1
出版者
出版者 東京大学教育学部教育行政学研究室
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:46:56.481966
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3