ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 55
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 55

インクルーシブ教育における実践的思想とその技法 : 大阪市立大空小学校の教育実践を手がかりとして

https://doi.org/10.15083/00030938
https://doi.org/10.15083/00030938
8a8885df-c731-4e2b-9d1b-9cee49283648
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_55_01.pdf edu_55_01.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-15
タイトル
タイトル インクルーシブ教育における実践的思想とその技法 : 大阪市立大空小学校の教育実践を手がかりとして
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030938
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Practical Theory and Art in Inclusive Education : Focusing on the Practice of Osaka City Municipal Ozora Elementary School
著者 小国, 喜弘

× 小国, 喜弘

WEKO 68095

小国, 喜弘

Search repository
木村, 泰子

× 木村, 泰子

WEKO 68096

木村, 泰子

Search repository
江口, 怜

× 江口, 怜

WEKO 68097

江口, 怜

Search repository
高橋, 沙希

× 高橋, 沙希

WEKO 68098

高橋, 沙希

Search repository
二見, 総一郎

× 二見, 総一郎

WEKO 68099

二見, 総一郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68100
姓名 KOKUNI, Yoshihiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68101
姓名 KIMURA, Yasuko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68102
姓名 EGUCHI, Satoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68103
姓名 TAKAHASHI, Saki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68104
姓名 FUTAMI, Soichiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科基礎教育学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to discuss theory and art in Inclusive Education (referred to as “Full Inclusion” in the United States) within regular classes or at regular schools, by focusing on the practice of Osaka City Municipal Ozora Elementary School, which is known to utilize Inclusive Education. Section 1, entitled “Explaining Ozora Elementary School,” was written by Yasuko Kimura, the former principal of the school. In section 2, we discuss the history of the movement towards Inclusive Education in Japan, which began in the 1970s. In section 3, we discuss details pertaining to teachers’ value of human rights in daily school life. In section 4, we outline the kinds of techniques that must be acquired by teachers who work in Inclusive Education schools.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 55, p. 1-28, 発行日 2016-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:20:37.205313
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3