ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 55
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 55

米国におけるリベラルアーツ分野の大学院教育とその専門職的機能 : 歴史学を事例として

https://doi.org/10.15083/00030953
https://doi.org/10.15083/00030953
71765ece-8e0f-4c5e-bf11-f59b1a909e65
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_55_16.pdf edu_55_16.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-15
タイトル
タイトル 米国におけるリベラルアーツ分野の大学院教育とその専門職的機能 : 歴史学を事例として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030953
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Linkages of Graduate Education and Professional Jobs in Liberal Arts and Sciences in the United States : A Case of the Field of History
著者 福留, 東土

× 福留, 東土

WEKO 68134

福留, 東土

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68135
姓名 FUKUDOME, Hideto
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科大学経営・政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In knowledge-based society, graduate education is important to cultivate talented individuals with advanced intellectual skills. However, in Japan, graduate education is currently not highly evaluated in the labor market. Particularly, academic fields in humanities and social sciences are struggling to get social and professional relevance. In this article, I will discuss on the professionalization of graduate education in liberal arts in the United States. In recent years, graduate education in liberal arts, particularly its masters’ programs, tries to be more professional oriented. These trends are known as Professional Science Masters (PSM) programs in natural sciences, but in humanities and social sciences graduate education still experiences difficulties in shifting their focus to professional jobs. This article discusses on the field of history as a case study of this trend in liberal arts. The changes in the field of history are not a huge movement, but still, there are some meaningful trends to change graduate education to have more professional relevance. This trend has some implications to the future of Japanese graduate education.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 55, p. 183-192, 発行日 2016-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:20:53.916659
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3