ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 55
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 55

授業におけるジョイント・アテンション : 空間論の手がかりとして

https://doi.org/10.15083/00030971
https://doi.org/10.15083/00030971
53be715b-10ac-43b5-ba2f-259e4829f619
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_55_34.pdf edu_55_34.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-15
タイトル
タイトル 授業におけるジョイント・アテンション : 空間論の手がかりとして
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030971
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Joint attention in class : As a clue to make space theory
著者 古市, 直樹

× 古市, 直樹

WEKO 68200

古市, 直樹

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68201
姓名 FURUICHI, Naoki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this theoretical study is to examine and clarify the implications of joint attention in class in the context of research on joint attention and that of teaching. “Joint attention” means the connection of visual attention of some individuals; in this study, this term is defined as the phenomenon in which two individuals gaze at the same object connectively.  Although joint attention occurs ordinarily, traditional empirical research regards it as the foundation of language development in infants, considering it to be based mainly on the developmental psychology. After critically reviewing the related traditional research, we have considered the cases of classrooms in our study. The consideration of joint attention in class enables us to design a space theory to relativize the culture of social relationship and that of representation. Moreover, joint attention is also significant in the context of research on teaching. The focus on joint attention in class can contribute to analyzing joint actions in class microscopically and constructing the viewpoint for the analysis of the genesis of language and language use integrally. In other words, we can add it to research on teaching as a supplement for spatial analysis and develop a new method.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 55, p. 385-394, 発行日 2016-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:12.862688
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3