WEKO3
アイテム
義務教育段階における英語音声指導の現状と課題 : 「カタカナ英語」に着目して
https://doi.org/10.15083/00030974
https://doi.org/10.15083/000309741038e7a2-7b82-4731-931a-492aeace497f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_55_37.pdf (1.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-06-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 義務教育段階における英語音声指導の現状と課題 : 「カタカナ英語」に着目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00030974 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Status Quo and Challenges of Teaching English Pronunciation in Compulsory Education : with Special Attention to “Katakana Eigo” | |||||
著者 |
和田, あずさ
× 和田, あずさ |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68209 | |||||
姓名 | WADA, Azusa | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper discusses English phonology teaching in current compulsory education. In this paper focusing on “Katakana Eigo,” or Japanese accented English, the followings are suggested through reviewing previous researches. Firstly, some features of Japanese accented English are organized in terms of English phonetics and phonology. Secondly, two issues of “Katakana Eigo” are stated. Finally, it is showed that “Katakana Eigo” is useful as varieties of language ranging from an interlanguage or a tool for expressing intimacy to vocabulary items, even though it cannot provide models of English pronunciation. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 55, p. 417-424, 発行日 2016-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |