ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 55
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 55

公立学校の多様化とアカウンタビリティ政策の展開 : ワシントンD.C.を事例として

https://doi.org/10.15083/00030975
https://doi.org/10.15083/00030975
daee10aa-bd06-4c7b-8b06-606f6bfd135b
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_55_38.pdf edu_55_38.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-15
タイトル
タイトル 公立学校の多様化とアカウンタビリティ政策の展開 : ワシントンD.C.を事例として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030975
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Diversification of Public Schools and Development of Accountability Policies : Through the Case of Washington, D.C.
著者 大桃, 敏行

× 大桃, 敏行

WEKO 68210

大桃, 敏行

Search repository
吉良, 直

× 吉良, 直

WEKO 68211

吉良, 直

Search repository
堀, ひかり

× 堀, ひかり

WEKO 68212

堀, ひかり

Search repository
宮口, 誠矢

× 宮口, 誠矢

WEKO 68213

宮口, 誠矢

Search repository
金子, 友紀

× 金子, 友紀

WEKO 68214

金子, 友紀

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68215
姓名 OMOMO, Toshiyuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68216
姓名 KIRA, Naoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68217
姓名 HORI, Hikari
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68218
姓名 MIYAGUCHI, Seiya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68219
姓名 KANEKO, Yuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
著者所属
著者所属 日本教育大学院大学学校教育研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this article is to reexamine characteristics of curriculums and the current status of implementing teacher evaluation in the context of diversification of public schools and rigid accountability policies in Washington, D.C. in the United States. Our major findings and arguments based on a case study of three different types of public (regular, magnet, and charter) schools are as follows. First, the three public schools are implementing diverse forms of curriculums with an emphasis on inquiry and collaboration. Second, the teacher evaluation system in D.C. is limited in the number and proportion of teachers who are subject to the value-added measures based on the growth of student test scores. Third, the contents of the tests used to calculate the value-added measures have been changed, and the PARCC tests, developed by a national consortium to measure student higherorder thinking skills, etc., were already used in school year 2014-15. The existing literature on U.S. education reform mostly focuses on its negative aspects, such as narrowly-focused curriculum, punitive teacher evaluation, market-driven reform, etc., but this study showed the importance of digging deeper into details of school practices which may shed light on complex and new realities of school reform.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 55, p. 425-444, 発行日 2016-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:17.235321
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3