ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 54
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 54

学力下位校における「探究学習」の事例的研究 : 学習意欲に注目して

https://doi.org/10.15083/00030997
https://doi.org/10.15083/00030997
d2802bf3-10b8-4a1e-84c7-3c538db06374
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_54_16.pdf edu_54_16.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-26
タイトル
タイトル 学力下位校における「探究学習」の事例的研究 : 学習意欲に注目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030997
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Case Study of Inquiry-based learning in a Japanese Public High School with Low Prestige : Focusing on Students’ Motivation for Learning
著者 松田, ユリ子

× 松田, ユリ子

WEKO 68271

松田, ユリ子

Search repository
吉田, 美穂

× 吉田, 美穂

WEKO 68272

吉田, 美穂

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68273
姓名 Matsuda, Yuriko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68274
姓名 Yoshida, Miho
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
著者所属
著者所属 中央大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This case study investigates students ’ inquiry-based learning process, by analyzing the relationship between their motivation for learning and learning-support environment. Qualitative methods were used to conduct a case study of one inquiry based learning class of 16 students in a high school with low prestige in Japan.  The results showed that 13 students out of 16 (81.3%) enjoyed learning, though they encountered various difficulties in inquiry process. Key factors of developing students'motivation for learning through inquiry based learning are : 1) the subject teacher and the school librarian's flexible and observant responses according to students'difficulties encountered in the inquiry process, 2)supportive friends, families and others, 3) adequate teaching strategies and materials and 4)free and open environment of school library and supportive school culture.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 54, p. 179-190, 発行日 2015-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:19:51.535489
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3