WEKO3
アイテム
アメリカ高等教育の法制度形成過程 : 合衆国憲法誕生からダートマス判決まで
https://doi.org/10.15083/00031000
https://doi.org/10.15083/000310003a08e7b6-27f7-4097-a406-f9169fb56643
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_54_19.pdf (1.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アメリカ高等教育の法制度形成過程 : 合衆国憲法誕生からダートマス判決まで | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031000 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Historical Formulation of the Legal Frame of American Higher Education : From the U.S. Constitution to the Dartmouth Case- | |||||
著者 |
長野, 公則
× 長野, 公則 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68280 | |||||
姓名 | Nagano, Kiminori | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科大学経営・政策コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This research explicates the historical process by which the legal frame of American higher education was formulated between 1783 and 1819, that is from the Revolution to the Dartmouth Case. Chapter One reviews the legal framework of American colonial colleges before the Revolution. Chapter Two analyses the changing relationship of colleges and communities under the U.S. Constitution. Chapter Three focuses the legal points argued in the Dartmouth Case , both in 1817 and 1819. Chapter Four points out the impact of the Dartmouth Case on the American higher education. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 54, p. 211-219, 発行日 2015-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |