ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 54
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 54

Functional morphemes in Japanese mothers’ speech input to their infants

https://doi.org/10.15083/00031008
https://doi.org/10.15083/00031008
43579cd2-6900-45b9-98df-2d6ea7f60087
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_54_26.pdf edu_54_26.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-26
タイトル
タイトル Functional morphemes in Japanese mothers’ speech input to their infants
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031008
ID登録タイプ JaLC
著者 Haryu, Etsuko

× Haryu, Etsuko

WEKO 68295

Haryu, Etsuko

Search repository
Kajikawa, Sachiyo

× Kajikawa, Sachiyo

WEKO 68296

Kajikawa, Sachiyo

Search repository
著者所属
著者所属 Division of Educational Psychology, Graduate School of Education, the University of Tokyo
著者所属
著者所属 Tamagawa University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Japanese, joshi or functional morphemes attached to nouns are often omitted in colloquial Japanese speech, while verbs never occur without functional morphemes, i.e., verb suffixes. The present study explored how frequently Japanese-learning infants hear joshi (or noun particles) and verb suffixes in the speech input. Twenty mothers’ speech to their infants aged 10 and 15 months was analyzed. The results showed that more than half of the noun tokens in mothers’ utterances were followed by no particle, and that the most frequent particle ga followed 12% of the noun tokens. Verbs were followed by a limited number of verb suffixes at an extremely high frequency, and the most frequent verb suffix -t-te-iru occurred more frequently than the most frequent noun particle ga. The occurrence of the remaining verb suffixes was quite infrequent. Influences of such distributions of functional morphemes on children's learning of syntactic categories of nouns and verbs were discussed.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 54, p. 279-284, 発行日 2015-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:20:06.516019
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3