WEKO3
アイテム
台湾の小学校の母語教育と英語教育に関する課題 : セデック族の小学校の事例研究
https://doi.org/10.15083/00031016
https://doi.org/10.15083/000310160143d367-748f-4fc9-aa31-7303bcbd1a08
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_54_35.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 台湾の小学校の母語教育と英語教育に関する課題 : セデック族の小学校の事例研究 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031016 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Issues on Primary Education in Indigenous Language and English Language in Taiwan : A Case Study of a Seediq Elementary School | |||||
著者 |
黄, 郁倫
× 黄, 郁倫 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68328 | |||||
姓名 | Huang, Yulun | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper aims to investigate how aboriginal primary students learn their mother tongue and English in Taiwan. By classroom observation, teachers'interview, and analysis of reference and data, three findings are concluded as follows. First, English does effect aboriginal students'pronunciation of their mother tongues. Second, schools and parents emphasize more on English than indigenous languages in primary stage. Third, despite long years of primary indigenous language education, the indigenous languages in Taiwan are still facing the danger of disappearance. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 54, p. 389-398, 発行日 2015-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |