WEKO3
アイテム
反省的実践としての「指さし」 : 教師の授業研究の視座
https://doi.org/10.15083/00031020
https://doi.org/10.15083/00031020db629f73-ca4f-4dc4-bccd-8c0bd5dd1bb7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 反省的実践としての「指さし」 : 教師の授業研究の視座 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031020 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | “Zeigen” as reflective practice : A fundamental viewpoint of teachers’ lesson study | |||||
著者 |
古市, 直樹
× 古市, 直樹 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68336 | |||||
姓名 | Furuichi, Naoki | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, the concept of “ Zeigen ” is reconsidered as a fundamental viewpoint of teachers ’ lesson study. “ Zeigen ” is an anthropological concept and symbolizes the action of teaching. We prove that “ Zeigen ” can make the momentum of reflective practice of teachers. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 54, p. 433-439, 発行日 2015-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |