WEKO3
アイテム
伝達重視の外国語教育における文法指導の位置づけに関する一考察 : 中学校学習指導要領と概念・機能的アプローチの関連に着目して
https://doi.org/10.15083/00031022
https://doi.org/10.15083/0003102273824b45-8028-437c-adf5-35ab6cda800f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_54_41.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 伝達重視の外国語教育における文法指導の位置づけに関する一考察 : 中学校学習指導要領と概念・機能的アプローチの関連に着目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031022 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A study on the grammar instruction in the communicative EFL pedagogy : the relevance of the notional/functional approach to the Courses of Study for lower secondary school | |||||
著者 |
佐々木, 陽子
× 佐々木, 陽子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68340 | |||||
姓名 | Sasaki, Yoko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper aims at showing the importance of grammar instruction in developing the communicative competence of students in the lower secondary schools in EFL pedagogy. First this paper shows how grammar instruction has been treated in the ‘Courses of Study’ with the progression of communicative language teaching in our country. Secondly we find out how grammar instruction was discussed in 1970's and 80's when the Notional/Functional Approach (NFA) became the main stream EFL pedagogy in Europe and what the ‘ Courses of Study ’ learned from NFA . Lastly we suggest that grammar should be regarded as an independent entity which is not subject to language activities and that the organization of grammar should be reconstructed in terms of rich productivity and of discovery. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 54, p. 449-457, 発行日 2015-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |