WEKO3
アイテム
統合的カリキュラムとしてのエディブル・スクール・ヤードの可能性の検討 : 東京都市立A小学校の取組みを事例として
https://doi.org/10.15083/00031030
https://doi.org/10.15083/00031030ab194c81-d6f2-49a7-86ff-da4c0bd32785
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_54_49.pdf (985.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-02-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 統合的カリキュラムとしてのエディブル・スクール・ヤードの可能性の検討 : 東京都市立A小学校の取組みを事例として | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031030 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Implementing Edible schoolyard in a comprehensive Japanese curriculum | |||||
著者 |
吉村, 春美
× 吉村, 春美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68358 | |||||
姓名 | Yoshimura, Harumi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院学際情報学府文化・人間情報学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to examine the possibility of extending a practice called Edible schoolyard at a Japanese public elementary school as a case study. Edible schoolyard is the interdisciplinary and comprehensive curriculum that was implemented as one of the school reform measures at Martin Luther King Jr. Junior High school in C.A., U.S. It is a curriculum comprised of a garden and kitchen component in which students grow vegetables and raise animals, and then proceed to harvest, cook and eat their finished products. The Japanese elementary school, which appears to be the first of its kind, introduced the concept and applied it for the purpose of improving their comprehensive curriculum. The present results suggest that children showed self-efficacy, curiosity and interests about nature and these led to emotional development. However, further investigation into the cross-curriculum development, learning evaluation and professional community development are needed in order to advance this practice. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 54, p. 541-550, 発行日 2015-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |