ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 54
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 54

協働学習に取り組む中等教育学校教師の抱える不安と有効性の認識 : 教師と生徒の協働学習についての記述データの検討から

https://doi.org/10.15083/00031032
https://doi.org/10.15083/00031032
124b86a3-a436-425e-bc78-deef7d6110be
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_54_51.pdf edu_54_51.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-26
タイトル
タイトル 協働学習に取り組む中等教育学校教師の抱える不安と有効性の認識 : 教師と生徒の協働学習についての記述データの検討から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031032
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Recognition of the insecurity faced by secondary education school teachers’ engagement in collaborative learning and its effectiveness : Examination of the descriptive data about teachers’ and students’ view;
著者 石橋, 太加志

× 石橋, 太加志

WEKO 68361

石橋, 太加志

Search repository
千葉, 美奈子

× 千葉, 美奈子

WEKO 68362

千葉, 美奈子

Search repository
橋本, 渉

× 橋本, 渉

WEKO 68363

橋本, 渉

Search repository
細矢, 和博

× 細矢, 和博

WEKO 68364

細矢, 和博

Search repository
南澤, 武蔵

× 南澤, 武蔵

WEKO 68365

南澤, 武蔵

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 68366

秋田, 喜代美

Search repository
小国, 喜弘

× 小国, 喜弘

WEKO 68367

小国, 喜弘

Search repository
小玉, 重夫

× 小玉, 重夫

WEKO 68368

小玉, 重夫

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68369
姓名 Ishibashi, Takashi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68370
姓名 Chiba, Minako
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68371
姓名 Hashimoto, Wataru
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68372
姓名 Hosoya, Kazuhiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68373
姓名 Minamisawa, Musashi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68374
姓名 Akita, Kiyomi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68375
姓名 Kokuni, Yoshihiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68376
姓名 Komada, Shigeo
著者所属
著者所属 東京大学教育学部附属中等教育学校
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科基礎教育学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purposes of this research were 1) to reveal the perception of anxiety faced by teachers using the method of collaborative learning in the classroom and 2) to clarify the perception of how effective collaborative learning is for both teachers and students. A descriptive survey was completed by all teachers working in the school, who were classified into three category-groups: anxiety about using collaborative learning in teaching, effective ways of using the method, and how they put the method into practice. These data were obtained for a qualitative analysis. Also, a descriptive survey was taken by all students attending the school in grades 7 through 12. The question items included the definition of collaborative learning, its objective, situations in which it is effective, and teachers'anxiety about the method. From these surveys, we found that there were two types of anxiety faced by teachers: anxiety regarding the effectiveness of collaborative learning for the students and anxiety about using the collaborative learning model as their teaching method. The former includes concern about students'relationships in group-making and anxiety involving the limitations of the method of collaborative learning. The latter includes anxiety concerning the effects of collaborative learning, its assessment, and the practice itself. Opinions on the effectiveness of collaborative learning were divided between students and teachers. The former address acquiring one's perspective and attitudes toward learning, building relationships, emotional stability, and understanding methods of learning and ways of thinking. The latter focus on the merit of using the method in teaching, the potential for assignment-setting with this method, and recognition of situations in which it is effective.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 54, p. 565-584, 発行日 2015-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:20:36.052329
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3