ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 53
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 53

幼稚園から小学校の移行期における保護者の子どもへの期待と不安の変容過程 : 入学前と入学後の保護者へのインタビューを通して

https://doi.org/10.15083/00031055
https://doi.org/10.15083/00031055
ec550831-16d2-4aa9-af74-6398114d07f4
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_53_22.pdf edu_53_22.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-26
タイトル
タイトル 幼稚園から小学校の移行期における保護者の子どもへの期待と不安の変容過程 : 入学前と入学後の保護者へのインタビューを通して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031055
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Process of Parents Perspectives of Expectations and Concerns about Their Children in the Transition from Kindergarten to Elementary School : Analysis of Interviews of Parents before and after Entering School
著者 椋田, 善之

× 椋田, 善之

WEKO 68456

椋田, 善之

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68457
姓名 Mukuda, Yoshiyuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to see the changing process of how parents feel about the expectations and concerns towards schooling. 16 parents were interviewed before and after their child entering school and categorized whether their feelings were more inclined towards expectations or concerns. The result shows that: (1) parents who felt concerns before their child entering school, such as peer relationships, self-assertion, environmental adaptation, or teachers, and these are also tend to show their expectations; (2) parents with daughters were able to cope better with their expectations better than parents who had boys; (3) parents of two or more children showed fears regarding self-assertion of their younger children. However, these concerns were not seen in parents of a single or first-born child. On the other hand, parents who have a first born child express concerns about peer relationships and environmental adaptation, but they hope for their child's independence. It is suggested that parents speak with their children about what they do in the kindergarten in order to better understand how they interact with other children and make friends as they progress into elementary school. This papers children to independently create peer relationships in the Elementary School.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 53, p. 233-246, 発行日 2014-03-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:19:18.963459
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3