ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 52
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 52

中学・高校の理科教科書の記述様式に関する予備的考察 : 従来研究の概観と課題

https://doi.org/10.15083/00031080
https://doi.org/10.15083/00031080
e4077550-cebb-46aa-b904-bd4366fa118c
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_52_18.pdf edu_52_18.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-29
タイトル
タイトル 中学・高校の理科教科書の記述様式に関する予備的考察 : 従来研究の概観と課題
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031080
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Preliminary Analysis of the Descriptive Patterns of Japanese Science Textbooks : Overview and Limitations of Previous Research
著者 浅石, 卓真

× 浅石, 卓真

WEKO 68545

浅石, 卓真

Search repository
影浦, 峡

× 影浦, 峡

WEKO 68546

影浦, 峡

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68547
姓名 Asaishi, Takuma
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68548
姓名 Kageura, Kyo
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reviews the research on Japanese science textbooks. We first give an overview of work dealing with Japanese science textbooks used in junior-high and high schools from the viewpoint of textbook distribution and usage, function and content. We then focus on research dealing with the form of textbooks: their physical attributes, layout and representative elements. We found that (1) most of the physical attributes of textbooks are positively evaluated; (2) the layout of textbooks is criticized in that some constitutional elements, e.g.,the main text and marginal information, are not clearly related to each other; and (3) some linguistic and non-linguistic representative elements are criticized for not corresponding to the developmental stage of target readers or for lacking scientic accuracy. There is no previous research, however, that deals with the descriptive patterns of textbooks, despite the importance of this aspect when studying the form of textbooks.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 52, p. 251-266, 発行日 2013-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:17:54.753371
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3