WEKO3
アイテム
特別活動の課題と改善の一考察 : 生徒会活動と学校行事を焦点に
https://doi.org/10.15083/00031104
https://doi.org/10.15083/00031104aa4a2043-8cfd-4d77-a308-22051eee4c8a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_52_42.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-07-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 特別活動の課題と改善の一考察 : 生徒会活動と学校行事を焦点に | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特別活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生徒会活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校行事 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 質的研究 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グループ活動 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031104 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The subject of extracurricular activities, and consideration of an improvement | |||||
著者 |
石橋, 太加志
× 石橋, 太加志 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68630 | |||||
姓名 | Ishibashi, Takashi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部附属中等教育学校 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There was little research of the method of instruction of extracurricular activities, and I considered the teaching-materials development which can be especially conscious of student council activity, committee activity, and relation of a school event by this research. I examined qualitatively how the college student's consciousness changed by taking in discussion and a role play. Agreement formation was difficult for the first time about the dissatisfaction about a setup of a role play, or the contents which should be examined. / Next time, after adding examination, I discussed with the role play. As a result, the meaning which sets up the theme of an event was visible and he could be conscious of student council activity, committee activity, and relation with a school event. Moreover, not only instruction but consideration was added to the student in the relation to the individual role of a student. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 52, p. 521-533, 発行日 2013-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |