ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 51
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 51

制度創設期における大学通信教育の性質についての考察 : 「スクーリング」という存在を手がかりに

https://doi.org/10.15083/00031117
https://doi.org/10.15083/00031117
27e408df-89d4-413b-b3ea-8bf821ac40d8
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_51_12.pdf edu_51_12.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-05
タイトル
タイトル 制度創設期における大学通信教育の性質についての考察 : 「スクーリング」という存在を手がかりに
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031117
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Study of the Nature of University Correspondence Education in the Establishment of the Period : The Clue to the Presence of "Schooling"
著者 古壕, 典洋

× 古壕, 典洋

WEKO 68668

古壕, 典洋

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68669
姓名 Kobori, Norihiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to consider the nature of university correspondence education in the establishment of the period. I think if we consider the nature of university correspondence education, and it is inconsistent with freedom of teaching and learning this "schooling" we need to ask the principle and the relationship. However, in former research, the reason why "schooling" exists in the public education system of a university correspondence education is not clarified. I would like to consider how a university correspondence education and "schooling" had caught by the policymaker and a correspondence education actor. As a result of the study, university correspondence education institutions founded in the establishment of the period, the teaching and learning is a form of non-contiguously assumption that teaching and learning activities. Therefore, it is always "fatal weaknesses" and "intrinsic flaws" of structural problems, would more constantly summon new allegations. Therefore, I clarified that the university correspondence education has the nature for which what is contradictory to the free nature of its teaching and learning must be taken in.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 51, p. 135-144, 発行日 2012-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:17:01.105122
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3