ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 51
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 51

イギリスの学校経営における学校理事会の機能と役割

https://doi.org/10.15083/00031138
https://doi.org/10.15083/00031138
be4fa178-530d-4958-a90c-853292711d6f
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_51_33.pdf edu_51_33.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-05
タイトル
タイトル イギリスの学校経営における学校理事会の機能と役割
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031138
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The theoretical analysis on the school governing bodies'function and role in the school management in England
著者 葛西, 耕介

× 葛西, 耕介

WEKO 68726

葛西, 耕介

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68727
姓名 Kasai, Kosuke
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to clarify the system design about the school governing bodies in England, which is one of models of the school management councils (Gakkou Unei Kyougikai) in Japan, and to get suggestions for Japan. Firstly, in terms of distribution of powers between the headteacher and the governing body, the governing body is dependent on largely headteacher for its decision making. Secondly, in terms of involvement of external authorities, the system is designed as external authorities can play decisive role in the decision making concerning curriculum, personnel, and budget. Then, this paper points out that school management in England is practically getting professionalized including governing bodies though lay governors are formally elected, and that more recent years local councils have been changed to an executive model, sometimes with a directly elected mayor. Taking these circumstances into account, this paper concludes that the existence of school based management is questionable, and that the school governing body system could make it difficult to restrict the power of the central government and to reflect local public opinion on education to the local authority.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 51, p. 397-407, 発行日 2012-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:17:24.853760
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3