WEKO3
アイテム
専門職養成の「質」保証システム : 医師と法曹の教育課程を中心に
https://doi.org/10.15083/00031151
https://doi.org/10.15083/000311513d806547-4bc5-4d7d-b718-4c4e22ab9204
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_50_05.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-04-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 専門職養成の「質」保証システム : 医師と法曹の教育課程を中心に | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031151 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Quality Assurance of Professional Education : Focusing on medical doctors and legal professions | |||||
著者 |
橋本, 鉱市
× 橋本, 鉱市 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68762 | |||||
姓名 | Hashimoto, Koichi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, I focused on quality assurance system of Japanese professional education and analyzed higher education policy. I specifically discussed the two professions, those are, medical doctors and legal professions. I examined the political background and process of introducing quality assurance system and how to implement it. Moreover, I analyzed the records of the governmental councils on scheme of quality assurance and extracted the logic and strategy to "quality" assurance from them. I found out that 1) the national examinations and international standards of the professions make the quality assurance tools at education systems functioned effectively, and 2) the definition of quality was varied by stake holders who defined it. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 50, p. 45-65, 発行日 2011-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |