ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 50
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 50

保護者・地域住民の教育要求と学校・教職員の関係についての予備的考察

https://doi.org/10.15083/00031174
https://doi.org/10.15083/00031174
bfc1b969-4b39-41f5-8a5a-23a0b08178d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_50_28.pdf edu_50_28.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-04-15
タイトル
タイトル 保護者・地域住民の教育要求と学校・教職員の関係についての予備的考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031174
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Preliminary Study on Idea of Accountability for Parents
著者 三浦, 智子

× 三浦, 智子

WEKO 68811

三浦, 智子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68812
姓名 Miura, Satoko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Educational reform since 1970's has tried to make schools open to the community. In this paper, firstly, I confirm the transition of this reform and indicate that the idea behind the reform has changed on the way. At the beginning, this reform aimed to reflect the demand of parents in school administration. But, with stepwise implementation of making two days off per week in schools, it changed to aim at making schools to use support by parents and community in order to downsize schools'work. In addition, in the era of decentralization, the leadership of Principal was made strengthened, and, Principal was expected to face the demands of parents and the community. Secondly, I indicate that this trend of school reform has discouraged teachers from cooperation, in the result, it may have been difficult to share the demand of parents which is figured out by teachers in school administration. Finally, I show the research issue about democratic school management.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 50, p. 305-314, 発行日 2011-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:16:45.256382
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3