ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 49
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 49

ファンデーション・ディグリーの導入と展開に関する一考察 : 短期高等教育の日英比較に向けて

https://doi.org/10.15083/00031184
https://doi.org/10.15083/00031184
73146f22-72e8-4f3e-ba30-6ca8c1a08226
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_49_07.pdf edu_49_07.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-14
タイトル
タイトル ファンデーション・ディグリーの導入と展開に関する一考察 : 短期高等教育の日英比較に向けて
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031184
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Development of the Foundation Degree in England : For Comparing England with Japan in the Short-term Vocational Higher Education Institutions
著者 長尾, 由希子

× 長尾, 由希子

WEKO 122744

長尾, 由希子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122745
姓名 NAGAO, Yukiko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, I reviewed “the Foundation degree” and the case study, which was introduced by UK government in 2001 as a kind of new vocational degree, and tried to compare England with Japan in the short-term higher education institutions. Foundation degree is the equivalent of the first two years of an Honours degree, and the course programs are designed by the employers, further education institutions and higher education institutions. And HEs validate it as the degree. In England, they see Foundation degree as one of the ways of widening-participations into HEs and making the vocational education up to the academic degree. We Japanese can learn a lot about the curriculum designing from this new degree. However, to make vocational education “up” to meet with the academic degree may indicate the subordination of the vocational education. Are there any other ways to take? This is also the matter of how to accredit, improve and legitimate the educational contents in every more vocationalized major in Japanese unversities and junior colleges.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 49, p. 63-71, 発行日 2010-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:15:39.224884
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3