WEKO3
アイテム
遠隔教育研究における「遠隔教育」論再考 : 学習者をめぐる関係性に注目して
https://doi.org/10.15083/00031190
https://doi.org/10.15083/00031190495fdc0c-946a-4fd7-8c6e-7eb1c349207c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_49_13.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-04-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 遠隔教育研究における「遠隔教育」論再考 : 学習者をめぐる関係性に注目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031190 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Reconsideration about “Distance Education” theory in distance education studies : Focusing on relationships over the learners | |||||
著者 |
古壕, 典洋
× 古壕, 典洋 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122759 | |||||
姓名 | KOBORI, Norihiro | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In late years, the dramatic transformation of the social infrastructure urges reconsideration on the discussion over the significance of existence of the distance education. // The purpose of this paper is to reconsider “Distance Education” theory in distance education studies, focusing on relationships over the learners. // This paper analyzes it as follows: First, I discuss the characteristics about the “ Distance Education ” theory in the existing distance education studies. Second, I clarify the qualitative change while discussing the characteristics about the “ Distance Education” theory in the recent distance education studies. // Through these analyses, I discuss it about the necessity of catching distance education from the viewpoint “ mutual transformation” through “others”. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 49, p. 143-147, 発行日 2010-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |