WEKO3
アイテム
中核市における教育行政組織機構の再編と公民館の位置づけ : 愛知県豊田市を事例として
https://doi.org/10.15083/00031191
https://doi.org/10.15083/00031191f72d2149-8733-4de5-9f70-281e1a0e72c2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-04-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中核市における教育行政組織機構の再編と公民館の位置づけ : 愛知県豊田市を事例として | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031191 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Study of “Kominkan” and the Restructuring of Regional Education Administration in the Core Cities : in the case of Toyota City | |||||
著者 |
佐藤, 智子
× 佐藤, 智子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122761 | |||||
姓名 | SATO, Tomoko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to clarify the factors causing some cities to restructure the organization of education board, supplementarily relegating the lifelong learning and social education department to mayoral subsidiary agency. // The restructuring of regional education administration is to “decentralize” decision-making based on communities in the case of Toyota City, Aichi Prefecture. These are some of the reasons why the city government reorganized education board and redefined “Kominkan” as a place where community residents have the opportunity to learn and to relate to a multiple of people. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 49, p. 149-159, 発行日 2010-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |