ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 49
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 49

自動詞・他動詞構文の理解の発達 : 中国語を母語とする子どもの場合

https://doi.org/10.15083/00031196
https://doi.org/10.15083/00031196
a4a0eb43-7147-4c3b-a17a-49b71bced6a6
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_49_19.pdf edu_49_19.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-14
タイトル
タイトル 自動詞・他動詞構文の理解の発達 : 中国語を母語とする子どもの場合
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031196
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Young Mandarin-Speaking Children's Understanding of Transitive and Intransitive Sentences
著者 姜, 露

× 姜, 露

WEKO 122770

姜, 露

Search repository
針生, 悦子

× 針生, 悦子

WEKO 122771

針生, 悦子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122772
姓名 JIANG, Lu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122773
姓名 HARYU, Etsuko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The meaning of a given verb roughly corresponds to the types of sentence in which the verb appears. Causative verbs typically appear in sentences with two noun arguments (a subject and an object), and non-causative verbs typically appear in sentences with one argument (a subject). The present study examined whether Mandarin-speaking children utilize the number of arguments to infer the sentence meaning involving a novel verb. Two, three, and four year-old children (N=40, for each age group) were shown two test videos depicting a causative and a non-causative event, and asked to choose one that matched the given sentence, a transitive or intransitive sentence involving a novel verb. The results showed that Mandarin-speaking two-year-olds could map a transitive sentence to a causative event. In contrast, both two-year-olds and four-year-olds had difficulty with mapping an intransitive sentence to a non-causative event. Mandarin Chinese allows dropping noun arguments. Thus, when children hear a sentence with two noun arguments, the sentence depicts a causative event. However, when they hear a sentence with one argument, it is difficult to tell whether the sentence is either intransitive or transitive with an object omitted. In this respect, the children's behavior corresponds with their language input.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 49, p. 207-215, 発行日 2010-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:15:52.604780
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3