WEKO3
アイテム
イングランドにおける大学設置認可 : University of Sheffieldへの勅許状交付(1905年)に注目して
https://doi.org/10.15083/00031215
https://doi.org/10.15083/00031215581902a2-467c-4739-adec-5091e98a070f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-04-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | イングランドにおける大学設置認可 : University of Sheffieldへの勅許状交付(1905年)に注目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031215 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on University Charter in England : Focusing on the Charter of Incorporation for University of Sheffield (1905) | |||||
著者 |
山崎, 智子
× 山崎, 智子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122823 | |||||
姓名 | YAMAZAKI, Tomoko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper attempts to describe the features of Royal Charter for a university, which enables a higher education institution to confer academic degrees, comparing and contrasting with Royal Charter for a university college. Firstly, the brief explanation of Royal Charter is shown. In the second and the third sections, the contents of Royal Charter for University College of Sheffield and Royal Charter for University of Sheffield are indicated respectively. Finally, the difference between them and the core of “ university ” are considered. In conclusion, the analysis that conferring degrees and establishment of the Visitor are the core of “university” is explained. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 49, p. 405-411, 発行日 2010-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |