WEKO3
アイテム
養護学校の教育における「新教育」的要素1) : その導入と定着過程の検証
https://doi.org/10.15083/00031220
https://doi.org/10.15083/0003122035c61fef-f7ea-4861-bea8-c69c2a75d735
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_48_4.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-11-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 養護学校の教育における「新教育」的要素1) : その導入と定着過程の検証 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031220 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The elements of ""New Education"" in Special Schools in Japan : The verification of the process of adoption and infiltrator of them | |||||
著者 |
村上, 美奈子
× 村上, 美奈子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122831 | |||||
姓名 | MURAKAMI, Minako | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | After the World War 2, the national curriculum in Japan adopted the policy of progressive education. Although it is criticized and it losed powers in general education, it's continuously accepted in Special Schools in Japan. In this thesis, I try to verify why it is and how it is. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 48, p. 34-41, 発行日 2009-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |