ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 48
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 48

格差社会における大学進学者の能力と意識 : 進学校卒業生のパネルデータから

https://doi.org/10.15083/00031221
https://doi.org/10.15083/00031221
6b8f5f7c-d999-417e-b21a-61ba0e4a0414
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_48_5.pdf edu_48_5.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-09
タイトル
タイトル 格差社会における大学進学者の能力と意識 : 進学校卒業生のパネルデータから
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031221
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Effects of Geographical Mobility and School Activities : Focusing on Ability and Consciousness of Students, Who Graduated from Top Rank Academic High School in Japan.
著者 安藤, 理

× 安藤, 理

WEKO 122832

安藤, 理

Search repository
井上, 公人

× 井上, 公人

WEKO 122833

井上, 公人

Search repository
中西, 啓喜

× 中西, 啓喜

WEKO 122834

中西, 啓喜

Search repository
有海, 拓巳

× 有海, 拓巳

WEKO 122835

有海, 拓巳

Search repository
苅谷, 剛彦

× 苅谷, 剛彦

WEKO 122836

苅谷, 剛彦

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122837
姓名 ANDO, Satoru
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122838
姓名 NOUE, Kimihito
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122839
姓名 NAKANISHI, IHiroki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122840
姓名 ARIKAI, Takumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122841
姓名 KARIYA, Takehiko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
著者所属
著者所属 立教大学大学院社会学研究科
著者所属
著者所属 お茶の水女子大学大学院
著者所属
著者所属 浜銀総合研究所
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The social difference is controversial in modern society. Regarding this issue, high school education study has developed its work on high school students, as the subject of the research, of going on to various courses after graduation or those born in lowgrade family. It is said that those in relatively weak tier are likely to have more disadvantage, which depicts the clearer aspect of differentiated society./  On this matter, we pay an attention to students graduating in privileged high schools or those going on to four-year university after such style of high schools. We additionally divide the region of high schools that the mentioned students graduated into “rural part” and “urban part” in order to make an argument based upon differences among the concerned areas. The aim of this study is to analyze the ability and consciousness of those thought to steadily pave the way the route in order to gain the socially stable life and to argue differentiated society from varied aspects. Mainly four subjects as followed are to be analyzed./  Japan has various regional differences. In such a society,/ 1. Who considers them elite ?/ 2. Who will be in favor of redistribution ? We are, upon the two written subjects, to clarify the influence of the regional movement. Meanwhile, there has been issued the differences from the birth levels. We make an analysis with an attention to Honda's proposal (2005) “post-modern ability”. Specifically analysis is to be assigned as below./ 3. What kind of ability developed in high school can make “post-modern ability” be in full swing at university ?/ 4. What kind of person can make “post-modern ability” be in full swing at university ? This study aims to analyze the ability and consciousness of those, without sexual difference, on social difference and to clarify their real aspects so that we can see the future of the differentiated society.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 48, p. 43-67, 発行日 2009-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:14:53.902823
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3