ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 48
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 48

理論的構成法による中国人就学生用ソーシャル・サポート尺度の作成

https://doi.org/10.15083/00031230
https://doi.org/10.15083/00031230
a4fba12d-33a0-4f2f-97ec-157fadb6f738
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_48_14.pdf edu_48_14.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-09
タイトル
タイトル 理論的構成法による中国人就学生用ソーシャル・サポート尺度の作成
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031230
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Constructing a social support scale for Chinese students of Japanese language schools in Japan by theoretical constitution method
著者 邱, 焱

× 邱, 焱

WEKO 122858

邱, 焱

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122859
姓名 Qiu, Yan
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study was to construct a social support scale for Chinese students at Japanese language schools in Japan. At first, by building on previous research it was presumed that the structure of social support was composed of two dimensions. One of the basic dimensions is area of support, which includes learning environment and living conditions. The other dimension is type of support, which includes 5 types such as material, mental, linguistic, directive, informational support. In the first study, 50 items of the social support for Chinese students were collected by interview. Then 6 Chinese students at Japanese language schools were asked to classify each of the 50 items into the area and the type of support. Though this way, all of the items were classified into two dimensions and the structure was confirmed. In the second study, questionnaires were conducted on 319 Chinese students at Japanese language schools. Base on the data, the α coefficients were calculated and the internal consistency of the social support scale was confirmed. In this manner, a social support scale for Chinese students at Japanese language schools in Japan, which consisted of two areas and five types with 50 items, was constructed.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 48, p. 155-161, 発行日 2009-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:15:04.077356
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3