WEKO3
アイテム
中学校部活動の指導・運営の現状と次期指導要領に向けた課題に関する教育社会学的研究 : 8都県の公立中学校とその教師への質問紙調査をもとに
https://doi.org/10.15083/00031244
https://doi.org/10.15083/0003124417a17b79-575f-40e9-9798-3818f1a89b22
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-11-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中学校部活動の指導・運営の現状と次期指導要領に向けた課題に関する教育社会学的研究 : 8都県の公立中学校とその教師への質問紙調査をもとに | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031244 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Sociological Study on Coaching and Management of Club Activities in Junior High School concerning Issues about Coming Course of Study : Based on a Questionnaire Survey to Teachers in seven Prefectures and theTokyo Metropolitan Area | |||||
著者 |
中澤, 篤史
× 中澤, 篤史× 西島, 央× 矢野, 博之× 熊谷, 信司 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122900 | |||||
姓名 | NAKAZAWA, Atsushi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122901 | |||||
姓名 | NISHIJIMA, Hiroshi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122902 | |||||
姓名 | YANO, Hiroshi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122903 | |||||
姓名 | KUMAGAI, Shinji | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科身体教育学コース | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 首都大学東京 | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 大妻女子大学 | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In secondary school of Japan under the current national curriculum (course of study), the club activities had not been corroborated institutionally despite that they were very important aspect of schoollife alike lesson activities. But on the coming national curriculum, it has described that club activities should be related with school curriculum properly, especially paying attention to circumstances or situations of each school. Nevertheless it had not got such information and those data. In this paper we'll endeavour to illuminate the circumstances about adviser-teacher of club activities, the relations of teaching on club activities to guidance, also to the other school affairs from the questionnaire survey to teachers in the Tokyo metropolitan area and seven prefectures, Iwate, Niigata, Shizuoka, Nara, Kagawa, Yamaguchi, and Kagoshima./ We will deal with the following issues in this paper. 1) School survey; the relations between the size of schools and club activities, the obligation on participation in club activities, assignment of adviser-teachers, school aims concerning club activities. 2) Teachers survey; circumstances of club activities, the management system of club activities and coaches, teachers'experiences about club activities, management and coaching, the other school affairs, teachers'opinions concerning coaching and teaching. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 48, p. 317-337, 発行日 2009-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |