WEKO3
アイテム
学校環境教育の内容開発 : 韓国環境教科書内容分析と環境倫理学的分析を中心に
https://doi.org/10.15083/00031247
https://doi.org/10.15083/00031247b1c15090-aab7-46d7-a624-adf3246f35df
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-11-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校環境教育の内容開発 : 韓国環境教科書内容分析と環境倫理学的分析を中心に | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031247 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Improving contents of school environmental education : Focusing on Environment textbook contents in Korea and analysis on the environmental ethics | |||||
著者 |
鄭, 允貞
× 鄭, 允貞 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122909 | |||||
姓名 | Jung, YunJung | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | School environmental education is viewed as fundamental in solving environmental issues, while also playing a role in the lifemovement effort. However, it is still perceived as a field that simply transmits knowledge and principles related to the environment. As the source of the current environmental crisis is closely tied to values and attitudes towards the environment, environmetal ethics is essential in approaching environmental issues. This study aims to analyze methods used in school environmental education from the perspective of environmental ethics and suggests areas for reform in school environmental education. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 48, p. 365-376, 発行日 2009-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |