WEKO3
アイテム
C.G.ユング「個性化」論における他者性の問題 : ユングの転移論による検討
https://doi.org/10.15083/00031257
https://doi.org/10.15083/000312579d8e606b-4151-4101-8f57-abbd8b5b453b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-11-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | C.G.ユング「個性化」論における他者性の問題 : ユングの転移論による検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031257 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An Examination of 'Otherness'in C.G.Jung's Theory on Individuation : Through his Argument about Transference | |||||
著者 |
小木曽, 由佳
× 小木曽, 由佳 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 122929 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | OGISO, Yuka | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教育学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper aims to reveal the meaning of the relationship with others for C.G.Jung's idea of individuation. There are some criticism pointing out the lack of 'otherness'in his theory; the typical one is by M.Buber. This paper finds a clue to answer them in Jung's argument about transference. He regarded 'transference'as a form of relationship and the most important element of individuation. Our discussion, through the analysis into The Psychology of Transference, is led to the two results; one is that the relationship with a specific 'Thou'is essential for the process of individuation in three ways, and the other is that the process of individuation can be described as a cycle and demands other people throughout the life. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 47, p. 11-20, 発行日 2008-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |