ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 47
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 47

短期高等教育と資格 : 女子に焦点をあてて

https://doi.org/10.15083/00031265
https://doi.org/10.15083/00031265
e1b894ae-30b6-4a2b-814c-5214ad7cf7de
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005390252.pdf KJ00005390252.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-06
タイトル
タイトル 短期高等教育と資格 : 女子に焦点をあてて
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031265
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Relationship between The Vocational Qualifications and The Short-term Higher Educational Institutions ; Focusing on The Senmon-gakko Female Students and The Junior College Ones
著者 長尾, 由希子

× 長尾, 由希子

WEKO 122968

長尾, 由希子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122969
姓名 NAGAO, Yukiko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, I examined two questions; the first, how do the vocational qualifications induce the female high school students to choose the institution in Japan, which has two short-term higher educational institutions, the senmon-gakko, so-called Japanese vocational school and the junior college, of which institutional positioning is very different? And the second, what kinds of qualifications (the aspect of the quality) and how many qualifications do the youth female do and will earn (the aspect of the quantity)? For this purpose, I exercised logistic analysis and descriptive analysis. These analyses clarified the following two findings. The first, a qualification intention of the female students has the negative influence on choosing a university (when based on a vocational school). But some bias may have been in the distribution of the social classes among the samples. The second, the kind of qualifications which the female students aimed at is connected with the major of the educational institutions. For example, while the qualifications given by the senmon-gakko have more highly specific natures, the qualifications given by the junior college have more general natures. I will make it into a future subject, the considerations on the institutional and career meanings brought by these differences.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 47, p. 141-156, 発行日 2008-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:14:04.388337
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3