ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 47
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 47

NICUにおける両親の心理的サポートの検討 : 「気持ちの揺れの緩和」に着目して

https://doi.org/10.15083/00031274
https://doi.org/10.15083/00031274
ac17233e-5540-455e-afc4-c9702aec4d8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005390261.pdf KJ00005390261.pdf (992.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-06
タイトル
タイトル NICUにおける両親の心理的サポートの検討 : 「気持ちの揺れの緩和」に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031274
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Consideration of psychological support for parents of children admitted to NICU : Focusing on relief from wavering of feelings
著者 坂井, 玲奈

× 坂井, 玲奈

WEKO 122986

坂井, 玲奈

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122987
姓名 SAKAI, Rena
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科臨床心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the feelings of parents when their child is admitted to NICU, and further, how and due to what factors such feelings change. Narrative data was collected from parents whose children were born under 1500g and was admitted to NICU, and analysed using the Grounded Theory Approach (Strauss & Corbin, 1990). The results showed that the parents'feelings are diverse, and tend to waver throughout the hospitalization. In the first few days, anxiety is most remarkable among the various feelings, but seems to be alleviated gradually through receiving explanations of care provided in NICU, seeing other children surviving, and gathering information about LBW children. From then on, as the state of children improve and as the parents begin to take care of the children themselves, feelings of joy more than anxiety becomes the main feelings reported. In order to consider the ways to support the parents throughout the hospitalisation period, factors that help parents to hold the wavering feelings, such as ""close relationship with the staff"", ""talking to others"", and ""having things to do for the child"", are discussed.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 47, p. 231-239, 発行日 2008-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:14:16.417458
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3